Flow Weekly - Mediteren doet je goed #9

26 comments
De flow. Een tijdschrift die ik van tijd tot tijd wel kan waarderen. Tijdens het boodschappen doen in de Albert Heijn liep ik langs het schap met tijdschriften. Daar kwam ik dit kleine Flow Weekly schriftje tegen. Nieuwsgierig naar wat dit is?


Dit is het Flow Weekly schriftje. Een klein schriftje die je gedurende één week kan gebruiken. In dit schriftje kan je lijstjes maken, een week agenda bijhouden, kleuren en nog veel meer. Er zijn 52 van dit soort kleine schriftjes, dus voor elke week één. Vandaag laat ik jullie het schriftje van week negen zien, de meditatie variant.


Op de eerste pagina kun je, je naam zetten en de datum. Misschien leuk voor later, als je het schriftje bewaart. Op de volgende pagina wordt een kleine inleiding gegeven over meditatie, de rode draad in dit schriftje.



Hier zie je de pagina's waar het schriftje uiteindelijk voor bedoeld is, plannen. Op de eerste afbeelding staat een week overzicht waar je in steekwoorden op kan schrijven wat je moet doen. Mocht je meer toelichting nodig hebben dan is hiervoor nog een tweede overzicht. Ook kun je natuurlijk het ene overzicht voor de éne week gebruiken en het andere overzicht voor de andere week. Zo kun je langer gebruik maken van het schriftje.




Flow zou Flow niet zijn als er niet aan quotes werd gedacht. Deze ontbreken dan ook niet in dit schriftje. Sommige quotes zijn misschien ietwat zweverig, maar de quote zoals die in de bovenste afbeelding vind ik wel weer heel leuk.







Zoals ik al zei, is dit de meditatie editie. Eerst geeft het schriftje wat uitleg over meditatie en hoe deze zijn taboe langzaam begint te verliezen. Vervolgens wordt er kort en bondig uitgelegd hoe je kunt mediteren en hoe dit werkt. Ze geven tips over hoe je ontspannen de dag kunt starten, zoals in de afbeelding hierboven is weer gegeven. 



Het schriftje geeft je eveneens een moment om te reflecteren. Wat vond ik nou eigenlijk van het mediteren? Heeft het mij geholpen? Ook geeft het schriftje je de gelegenheid om op te schrijven wanneer jij het liefst zou mediteren. Door dit soort dingen op te schrijven laat je hoofd het los en zul jij je meer ontspannen voelen. Dit klinkt misschien gek, het is maar iets heel kleins, maar je zult zien dat het helpt.





Verder staan er ook nog een afvink postertje, een kleurplaat, een kortingsbonnen bladzijde en een recept in het schriftje. Het is dus niet alleen een to do schriftje of suf meditatie schriftje. Er staan ook leuke, handige andere tips en dingen in! 

Ik ben zelf heel erg benieuwd naar dit recept, zouden jullie het leuk vinden als ik daar een artikel over maak?

Het Flow Weekly schrift bestaat uit 52 verschillende varianten met elk een ander thema. Het schriftje kost €0,99 en ik kocht deze bij de Albert Heijn.

Wat vind jij van dit Flow Weekly boekje?
Liefs, Annelot.

26 opmerkingen:

  1. Ik heb Flow nog nooit gelezen want ik dacht altijd dat zo zweverig zou zijn, maar dit boekje ziet er erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een fijne en uitgebreide review heb je gemaakt zeg! Ziet er wel goed uit moet ik zeggen dat boekje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg zo een overzichtje! Ik ken het boekje wel maar had er nooit echt naar omgekeken. Leuk om het nu eens echt goed van binnen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een boekje voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk en dat voor maar €0,99 cent!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk boekje, het lijkt me tof om hem een keer helemaal te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de Flow echt super leuk! Ik leerde het kennen tijdens een opname en dit stemde me echt super positief! :D Ik vind mediteren echt heel fijn. Dit is iets wat ik zelf ook vaak inzet om even te aarden en mijn hoofd te 'resetten'. Ik ben wel benieuwd naar dat recept ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem15.3.15

    Wat een lief en schattig boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt me een heel fijn boekje om mee te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk boekje :) ik had er al eens naar gekeken! Kan je er ook een abonnement op nemen? Ik vind het wel wat voor mij.. Aangezien ik altijd zo druk ben (in mijn hoofd).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan op het tijdschrift wel een abonnement nemen, ik denk dat je de Weekly schriftjes er dan bij krijgt. Er zijn ook meditatie en mindfulness apps, misschien kan dat je helpen. Komt binnenkort meer over op m'n blog, haha!

      Verwijderen
  11. Wat een leuk boekje zeg :-D Klinkt goed!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem15.3.15

    Ik had hem wel eens zien liggen maar nog nooit meegenomen, lijkt me een heel schriftje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik moet dit echt een keer aanschaffen, alles ziet er zo onwijs leuk en schattig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk flow schriftje, deze kende ik nog niet maar als ik in de winkel ben ga ik er naar kijken. Bedankt voor de tip! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, dit is echt een leuk boekje! Ga ik zeker onthouden, vind dit top :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat handig! Ziet er ook heel cute uit ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat handig en grappig zeg ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er goed uit! Ook handig!
    X annabel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Anoniem17.3.15

    Wat een ontzettend leuk boekje! Ik heb zelf nog nooit gemediteerd, maar ben er wel nieuwsgierig naar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er een leuk, vrolijk boekje uit! Ik heb nog nooit gemediteerd, geen idee of ik dat ook zou volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Flow is echt één van de leukste tijdschriften - vind ik! Maar de weekly schriftjes heb ik nog nooit geprobeerd (stom he!). Ze zijn er zo leuk uit! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een ontzettend leuk boekje zeg en wat heb je het mooi op de foto gezet. Dit voelt echt als hebben hebben hebben haha ;-) Liefs, Deisy

    BeantwoordenVerwijderen